Direktlänk till inlägg 4 januari 2015

MyDOG 2015

Av Amanda Mattsson - 4 januari 2015 21:24

Minus, jag och Jonas åkte till Göteborg för att gå på hundmässa idag. Så mycket folk, otroligt många och olika hundar.
Vissa jättelugna och glada, andra skälliga, upphetsade, stressade, nervösa. Även hundarna hähä
Minus skötte sig kanon. Visst, han typ drog sig fram över golvet (halkade, kanade fram på den väldigt glatta ytan av upphetsning av alla intryck) men var i övrigt riktigt skötsam. Skällde inte, gnällde inte mer än när vi stod en bit ifrån alla hundar, kissade duktigt på rastplatsen, åt lite mat och drack vatten när vi gav honom utanför Gothia Towers, vilade litegrann när vi kikade på The next Lassie, tog ett fint foto på honom för tävlingen Göteborgs Charmigaste Hund.
Vi är så sjukt stolta över vad vi åstadkommit med honom på drygt 4 månader!

Övrigt om hundmässan: Många hundägare var tillmötesgående och helt ok med att Minus hälsade på deras hundar. De som ställde ut hundar i montrar var dock generellt rätt otrevliga. De som inte hade hundar i montrarna hälsade knappt, upplevde ibland att vi blev helt ignorerade. Inte ok. Vi hann inte se mycket av uppvisningarna som var, gillade inte alls att det var så rörigt, svårt att hitta rätt eller ens veta var på kartan man befann sig.

Vi kom iallafall hem nöjda och glada, med 2 nya kammar till Minus, lite provpåsar av olika foder som vi förmodligen inte kommer ha nytta av, lite gratis tuggsaker och såklart - en vansinnigt trött Minus.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Mattsson - 1 september 2014 14:52

Idag har vi varit förlovade i exakt 7 månader. Tiden går så vansinnigt fort.Men jag har inte berättat för många vad vi gjorde när vi bytte ringar och var vi var.Det här är den tvättäkta sanningen om våran förlovning.Som säkert dem flesta par ville vi...

Av Amanda Mattsson - 30 augusti 2014 14:29

För drygt 2 år sedan misstänkte jag att jag hade gått in i en depression. Jag visste varken ut eller in, visste inte vem jag var, vad jag ville göra med mitt liv, om mina höga drömmar betydde guld eller vatten. Jag var ledsen, arg, irriterad om varta...

Av Amanda Mattsson - 30 augusti 2014 13:48

Nu är det så att jag skapat en blogg igen, denna gången med ett syfte och ett kanske inte alltför originellt sådant: Avlasta min översvämmade HSP-hjärna och vräka ur mig moraliska och omoraliska tankar om allt vad livet ger mig just nu, om nyfunna oc...

Presentation


Braindumpblogg för välbefinnande och välmående. Mycket åtnjut.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards